Представниця Івано-Франківська ділиться своїми враженнями від участі у конкурсі

Додано Administrator 28.08.2013. Опубліковано в Новини

Інтерв’ю з переможницею в номінації «Соціально відповідальний бізнес» конкурсу для бізнес-леді «Підприємницький талант 2012» Марічкою Артиш, генеральним директором Консалтингового центру «Перспектива-М», сертифікованим фахівцем з 20-річним досвідом роботи в галузі управління місцевими, регіональними, всеукраїнськими та міжнародними проектами в громадському секторі та бізнесі.

Що для Вас стало головним мотивом для участі в конкурсі для бізнес-леді «Підприємницький талант України 2012»?

Представити регіон, бо чомусь ніхто з Івано-Франківщини не виявляв зацікавлення. Це була спроба зацікавити інших власним прикладом.

Розкажіть про історію створення Вашого бізнесу (Консалтинговий центр «Перспектива-М»). З якими труднощами Ви стикалися під час його створення? Що допомагало Вам їх побороти?

Виклики, з якими ми зустрілися на початку роботи:

-          місцевий бізнес вів свою діяльність часто відсторонено один від одного. В середовищі підприємців та власників компаній бракувало довіри, бажання співпрацювати на перспективу, без видимої матеріальної вигоди «тут і вже»;

-          «магічне» зачарування місцевого бізнесу Києвом чи Львовом і недовірливе сприйняття місцевих експертів, – «невже ви також щось можете»?

-          консалтинг і тренінги сприймалися доволі критично і негативно, як щось малозрозуміле і в більшості сумнівно корисне.

Побороти труднощі допомагали терпіння та цілеспрямована праця. Ми акцентували увагу бізнесу на реальних потребах, співвідношенні вартостей та результатів, спільних цінностях. Це був тривалий і непростий процес. Інколи навіть траплялися комічні ситуації, коли місцевий бізнес, знаючи нас особисто, звертався тільки після рекомендації наших колег в Києві чи Львові.

Як Ви прийшли до того, що Ваш бізнес став успішним? Ваші почуття в цей момент.

Повторюся: наш успіх ґрунтується на відданій праці, зорієнтованій на конкретну ціль. Для мене успіх – річ дещо умовна, яка більше пов’язана із «зовнішнім оцінюванням».  Набагато важливішим є те, щоб це був «якісний бізнес», тобто коли результати нашої роботи є максимально корисними для інших. Напевно, це нетипово, але найбільше радості я отримую від незначних на перший погляд результатів, особливо якщо для їхнього досягнення було вкладено роки праці. Може, це і є відчуття успіху?

Що б Ви побажали жінкам України, які хочуть заснувати свій бізнес?

Добре подумати, не лише співставити бажання з реальними можливостями, але й перевірити особисту готовність в одну мить втратити все вкладене (кошти, час, зусилля тощо). Зазвичай, це найскладніший тест, пережити який у реальності є значно складніше, ніж в уяві чи на папері.

Який Ваш девіз як успішної бізнес-леді?

«Можна зробити все, що зрозумів і в що повірив».

Як Ви змогли зробити Ваш бізнес соціально відповідальним?

А це не могло бути інакше! До того, як я прийшла в бізнес у 2005 році, я багато років працювала у громадському секторі. Проекти, які мені вдавалося втілювати там без достатніх матеріальних ресурсів, були в стократ складнішими за те, що доводиться робити тепер в бізнесі J

Розкажіть, будь-ласка, про Ваші інноваційні розробки. Ви проводите багато тренінгів. Чим найчастіше цікавляться українські бізнес-леді?

Зазвичай, якщо жінка активно управляє бізнесом, в неї виникають ті ж запитання і потреби, що і в чоловіків. Серед найактуальніших наразі: формування якісних партнерських мереж та, відповідно, партнерський маркетинг; підбір лояльного персоналу; продажі з акцентом на використання ІТ-технологій, внутрішню співпрацю та комунікацію з клієнтом; програми, орієнтовані на формування іміджу та PR. Звісно, це суб’єктивно, в тому числі з точки зору потреб бізнесу на Івано-Франківщині.

З минулого року ми практикуємо діагностику і навчання персоналу за допомогою ділових ігор, як добре знайомих бізнес середовищу (Cash Flow, Мафія), так і певним чином «ексклюзивних», які ми отримали завдяки програмам ЄС (наприклад, The BEST в інтерпретації Міжнародної Організації Праці). Звичайно, самі ігри в даному випадку не є інновацією, але інноваційними є швидше підходи до їхнього використання. Діагностика дає змогу власникам та керівникам зрозуміти, в кого саме варто вкладати час і кошти та чи виправдають люди інвестиції. Навчання, в свою чергу, максимізує ефективність тренінгів.

Як змінилося ведення Вашого бізнесу після участі в конкурсі для бізнес-леді «Підприємницький талант України 2012»?

Коли ми готували матеріали на конкурс, то дещо додатково переосмислили, і це було корисним. А саме ведення бізнесу не змінилося, не було потреби; збільшилася кількість знайомих в інших регіонах, які приєдналися до наших проектів, і це тішить!

Як Ви вважаєте, чому такі ініціативи, як конкурс для бізнес-леді «Підприємницький талант України», є важливими?

Участь у таких ініціативах допомагає відчути себе вартим уваги, – і, водночас, отримати розуміння, що «ти не один», зовсім поряд є чимало цікавих людей, як і бізнесів.

Ваші побажання учасницям цьогорічного конкурсу для бізнес-леді «Підприємницький талант України 2013».

Не хвилюватися надміру, подивитися на свій проект «очима клієнта» й описати свою працю, акцентуючи увагу на сфері бізнесу, впливі на громаду, працівників тощо. І – успіху!

Джерело