Open Business Space у Буковелі: «Ми знайшли спільну мову. Хоча для бізнесменів це, в принципі, рідкість»

Додано Administrator 24.03.2013. Опубліковано в Без категоріі, Новини

16-17 березня у буковельському готелі Radisson Blu відбулася перша зустріч власників і керівників бізнесу в рамках проекту Open Business Space. Подія стала для учасників більшим, ніж просто можливістю корисно відпочити й завести корисні контакти. За відгуками, захід допоміг поглянути на власний бізнес із боку й побачити тонкощі, які раніше лишалися поза фокусом. Завдяки обміну особистим досвідом, цінною інформацією та несподіваними ідеями учасники замислювалися над важливими питаннями й знаходили відповіді, яких шукали вже давно.

Як і передбачає технологія Відкритого Простору, формальності в обговоренні професійних тем і модераторське втручання були зведені до мінімуму. В майстерні управлінських рішень Open Business Space кожен мав можливість запропонувати тему, яка хвилює особисто його, і обговорити її з зацікавленими колегами. Адже пропозиції, які виникають у Відкритому Просторі, в більшості випадків засновані на багаторічному й різнобічному досвіді учасників, можуть допомогти вирішенню чужих проблем значно швидше і ефективніше, ніж абстракції, пропоновані зовнішніми експертами.

Подія відбувалася під загальною темою «Бізнес по-українськи: алгоритм чи імпровізація?» В усьому світі складнощі ринку не дають людям бізнесу спати спокійно, але в нашій країні непередбачуваність змін стосується не тільки бізнесу, а практично усіх сфер суспільного життя, які впливають на нього. На буковельському Open Business Space велися бесіди про те, як бізнеси маневрують в умовах нестабільності й чим вони можуть посприяти зміні соціально-економічної ситуації в Україні. Різноманітність поглядів і шляхів обговорення є невід’ємною частиною даного формату, проте його головна умова – зацікавленість. Учасники представляли різні регіони країни й різні сфери бізнесу – від фармацевтики та IT до нерухомості та банків. Одні ініціатори закликали ділитися досвідом, інші вели обговорення у формі відкритої дискусії, треті просили поради або здорової критики власних ідей. Були порушені питання антикризового управління, неформальних об’єднань усередині компанії, ефективності реклами, принципів інвестування в Україні, вдосконалення системи освіти й моральності публічних дій.

Говорити про непередбачуваність у форматі Відкритого Простору означає нарешті заговорити про неї її власною мовою. Ситуація алегорична: українські реалії не передбачають чітких орієнтирів і авторитетних вказівок, а Відкритий Простір, відповідно, пропонує учасникам здобути для себе користь у невизначених обставинах. Самоорганізація – ключовий принцип цього формату, постає особливо важливою навичкою в сучасному українському бізнесі. Не менш корисні й інші принципи: ініціативність, здорова цікавість, відкритість і довіра.


ЯРОСЛАВ ПОВХ, генеральний директор ПАТ «Гранд», учасник: «Я знаю багато компаній, де люди роками працюють разом, але їм усе чогось бракує, щоб спілкуватись відкрито. Не те щоб до чогось спільного домовитись!.. Зараз багато хто заражений недовірою – будь-яка згода передбачає вигоду. Але тут люди вийшли на одну хвилю, й розкритися було не важко: ми живемо в одному середовищі, платимо однакові податки, стикаємося з однаковими проблемами. Відчуття, що ми не знайомі, швидко минуло – ми знайшли спільну мову. Хоча для бізнесменів це, в принципі, рідкість».

 

ЯРОСЛАВ ЯЦИШИН, директор ПП «Карпат-Інтур», учасник: «Я не шукаю рецептів для бізнесу, але завжди позитивно сприймаю розширення кола знайомств серед підприємців України. В індивідуальному спілкуванні можна послухати, куди вони рухаються, що планують, про що думають. Повернувшись додому, будеш мислити вже трохи інакше. Тут звучали реальні думки: загальний песимізм зрозумілий, але бізнес дійсно чекає якихось позитивних сигналів».

 

МАРІЧКА АРТИШ, генеральний директор консалтингового центру «Перспектива-М», організатор:«Наш розвиток певним чином обмежений. Але коли у нас вистачає сміливості й бажання говорити з іншими як із самим собою, виникають абсолютно несподівані смисли. Тут ми в праві обговорювати те, чого ніколи не торкались би на традиційному бізнес-форумі. Навіть дрібниці, навіть дурниці, про які ми можемо тут говорити, дозволяють поглянути на наш бізнес в іншому ракурсі, з чужої точки зору. Тоді все проясняється. Важливо повірити, що існують прості рішення. Якщо тільки ви чітко побачили проблему – хай би що говорили «розумні» експерти – значить і її рішення буде простим».


Учасники Open Business Space у Буковелі не тільки вели інтенсивні групові обговорення, але й відвідали майстер-клас із захисту бізнесу від неправомірних дій контрольних органів та проаналізували можливість виведення на український ринок нового м’ясного продукту. Неформальними, але не менш цікавими частинами заходу стали ділова гра «Мафія» і кулінарний майстер-клас, де гості вчилися готувати традиційний гуцульський банош.

Проект Open Business Space спільно створений компанією MBA Field і консалтинговим центром«Перспектива-М». Організатори пояснюють, що висунути такий формат їх спонукало відчуття нежиттєздатності нинішньої системи ділових відносин – і пошук можливостей перевести бізнеси на інший, більш свідомий та відповідальний рівень спілкування. Наступну подію планують провести у червні, неподалік від Києва. До участі в Open Business Space залучаються передовсім люди, які шукають змін, порозуміння і співпраці. Адже саме вони формують ту критичну масу, яка здатна викликати в українському суспільстві якісні зміни в напрямку усвідомленості та раціональності.

Джерело