Гра, яка допоможе розширити межі власного бізнесу

Додано Administrator 04.04.2013. Опубліковано в Без категоріі, Новини

Економічні симуляції – різновид стратегічних ігор, де учасники мають будувати й налагоджувати економіку – знайомлять з основами бізнесу дітей і розважають дорослих. «Монополія» і «Брокер» – знайомі кожному, але є ігри, створені спеціально для підприємців. Така, розіграна з колегами симуляція здатна віддзеркалити справжній стан компанії, команди й особистості. Одна з них – ділова гра «Розпочни і вдосконалюй свій бізнес», яка може навчити кмітливого власника ефективно розподіляти ресурси й мінімізувати ризики, зрозуміти свої слабкі та сильні сторони, й навіть допоможе протестувати персонал.

Це адаптована версія ділової гри THE BEST (Business Expenses Savings Training), що розроблена Міжнародною Організацією Праці (International Labour Organization) спільно з Інститутом розвитку підприємництва (Institute for Development Services). В її основі – принципи моделювання середовища, в якому існує малий бізнес: сучасні реалії з урахуванням ресурсних умовностей і обмежень часу, коштів, працівників, ринку тощо. «Розпочни і вдосконалюй свій бізнес» підходить для навчання як потенційних, так і діючих підприємців, її можна легко адаптувати до актуальних потреб гравців.

Оптимальна для 15-20 учасників, гра складається з 4 модулів, кожен з яких триває в середньому 3 години й відтворює життя впродовж 1 календарного місяця. Все відбувається «по-справжньому», не у віртуальному просторі чи на папері: ігрові виробництва закуповують сировину, освоюють певний різновид продукції, щоб самим виробляти її за встановленими стандартами. Торгівці, натомість, ризикують власними коштами, закуповуючи та збуваючи товари на ігрових ринках.

Модулі взаємодоповнюються, і кожен наступний є складнішим від попереднього.

  • Модуль 1. Основи бізнесу. Важливий для початківців, оскільки дає розуміння «філософії управління ресурсами», зокрема з позиції балансу між особистим життям і бізнесом.
  • Модуль 2. Попит і пропозиція. Учасники діляться на виробників і торгівців, що дозволяє тестувати вміння оперативно освоювати нові ринки, домовлятися, розуміти співвідношення попиту і пропозиції в умовах т. зв. «внутрішнього ринку».
  • Модуль 3. Як зацікавити покупця. Тренує вміння оперативно «перепрофільовувати» виробництво, вивчати й тестувати вплив на попит на зовнішньому ринку.
  • Модуль 4. Диверсифікований ринок. Це вже два ринки і два види продукції. Учасникам доводиться самостійно розставляти пріоритети, орієнтуватися на досягнення певних фінансових показників, оперативно приймати рішення у непередбачуваних ситуаціях.

Якщо грають власники бізнесу, це дозволяє їм зрозуміти свої слабкі та сильні сторони й важливість тимчасової зміни бачення, переглянути співвідношення зарплати власника і собівартості продукту. Якщо використовувати гру для тестування персоналу, видно, хто з працівників опинився не на своєму місці, а хто має нерозкритий потенціал – і яким чином збалансувати стосунки у колективі.

З ініціативи Ресурсного Центру ГУРТ гра «Розпочни і вдосконалюй свій бізнес» використовується з 2010 р., в т. ч. у рамках комплексної програми для підприємців, сертифікованими тренерами – а таких в Україні всього 11.

МАРІЯ ЛАЗАРІВ, туристична агенція «Ласпер», учасниця гри: «З усього тренінгу ділова гра запам’яталася найбільше. Вона показала реальну життєву картину».

ІРИНА СТЕЦЕВИЧ, рекрутингова агенція «Аміда», учасниця гри: «Гра була дуже динамічною, потребувала швидкої реакції. Результати показали, якими суттєвими виявляються незначні, на перший погляд, аспекти. Основний висновок – планування є надзвичайно важливим!»

МАРІЧКА АРТИШ, консалтинговий центр «Перспектива-М», сертифікований тренер: «Кожному власнику й керівникові малого бізнесу важливо пройти гру хоча б раз у повному об’ємі, аби щонайменше відкоригувати невідповідності між собівартістю продуктів та ціною, щоб побачити збоку особисті нюанси організації праці, «толерування» окремих ризиків ін. Бувають ситуації, коли власники переживають певний шок від того, що потрібно самим виготовляти продукцію чи проводити закупки, але пізніше усвідомлюють – якщо не маєш практичного розуміння роботи своїх працівників, не зможеш адекватно оцінити ані доцільності їхньої праці, ані ефективності власного бізнесу. Тим, хто зацікавлений у розвитку, гра допомагає уникнути перевитрат на старті, ефективно розподілити ресурси й мінімізувати ризики. Якщо котрійсь із команд вдається вийти за межі потреб власного «бізнесу» й подивитися на завдання як на виклик для всіх гравців, результати гри бувають вражаючими!»

Джерело